free-downloads CSE Video

Introduce Yourself

Discussion in 'Forum Medis' started by Faculty Of Medicine, Apr 8, 2011.

  1. Faculty Of Medicine

    Faculty Of Medicine  Administrator Verified Doctor

    Joined:
    Mar 21, 2011
    Messages:
    73
    Likes Received:
    60
    Trophy Points:
    495
    Country:
    Egypt

    This is a forum for doctors and medical students who are speaking Indonesian
    Introduce yourself here and find more friends who are speaking your language
     

    Add Reply
    doc_morph likes this.
  2. dokterilham

    dokterilham Well-Known Member

    Joined:
    Apr 20, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Hi
    My name's Ilham
    I am from Yogyakarta , and school in faculty of medicine University of Gadjah Mada
    Nice to meet you all :D
     

  3. Danu

    Danu Well-Known Member

    Joined:
    Jun 12, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Occupation:
    Student
    Country:
    Indonesia
    Halo.. Saya Danu Kusnandar ;)

    Saya baru saja Lulus SMA bulan mei kemarin :D
    Saya ingin sekali menjadi dokter, buat Kakak Kakak yang punya info Ujian Masuk, atau beasiswa, atau Test-test yang lainnya tentang FK ayoo share donk Kak :)
     

    Last edited: Jun 12, 2011
  4. sari-dianita

    sari-dianita Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2011
    Messages:
    10
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    225
    Country:
    Indonesia
    Hi there...
    My name Sari Dianita Purnama
    from Banjarmasin Kalimantan Selatan
    Learn medical at Universitas Lambung Mangkurat Banjarmasin/Banjarbaru
    5th semester now ^^
    Nice meet you all...
    Hope we can making friendship here :))
     

  5. sari-dianita

    sari-dianita Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2011
    Messages:
    10
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    225
    Country:
    Indonesia
    Halo Danu, semangat ya buat ngejar cita-citanya ^^, Ujian masuk di SNMPTN dan Mandiri, mungkin sekarang masih ada mandiri di bbrapa univ., kalo beasiswa biasanya kamu harus masuk universitasnya dulu trus pas menjalani jadi mahasiswa bakal ada pihak2 yg ngasih beasiswa dengan syarat2 tertentu. Aku gak tahu apa sekarang masih ada beasiswa yang dikasih dari baru lulus (biasanya fakultasnya ditentukan oleh yg ngasih beasiswa kalo kayak gitu) ^^
     

  6. janjames

    janjames Well-Known Member

    Joined:
    Sep 12, 2011
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    220
    Occupation:
    Manager
    Country:
    Philippines
    Hi everyone.. nama saya janjames, aku tidak suatu bahasa indonesia tetapi dapat memahami sedikit bahasa indo sedikit.
     

  7. meclumsflerie

    meclumsflerie Well-Known Member

    Joined:
    Sep 25, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Occupation:
    Luxembourg
    Country:
    Germany
    Köpa Hemsida

    Hos TCC Designs kan du köpa hemsida som är skräddarsydd och sökmotorsoptimerad till Sveriges lägsta priser
     

  8. dias

    dias Well-Known Member

    Joined:
    Nov 12, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Country:
    Indonesia
    Hello..i'm dias from jakarta
    i am from university of yarsi, faculty of medicine..
    bangkit dan bersatu para dokter dan mahasiswa kedokteran indonesia :D
     

  9. saleh arifin pohan

    saleh arifin pohan New Member

    Joined:
    Nov 23, 2011
    Messages:
    5
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    hallo nama saya arfin,saya kuliah di FK-UISU,,salam kenal teman sejawat diseluruh tanah air :D
     

  10. teoriad

    teoriad Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2011
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Country:
    Indonesia
    halo namaa saya erwin
    gemar mendalami ilmu kedokteran tetapi berkecimpung di dunia teknik tepatnya teknik industri
    sayang di UBM
    salam kenal smua
    :D
     

  11. Hendra Gandhi

    Hendra Gandhi Moderator

    Joined:
    Mar 23, 2011
    Messages:
    315
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    695
    Occupation:
    General Practitioner
    Country:
    Indonesia
    wiw... banyak juga yah yang dari Indonesia, bagus2.. hehehe...

    sekalian memperkenalkan diri, saya Hendra Gandhi

    dari Fakultas Kedokteran UNIKA Atma Jaya Jakarta. :)
     

  12. Ade gunawan

    Ade gunawan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2011
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Country:
    Indonesia
    hy nama saya Ade gunawan dari FK-UISU
     

  13. hendra_INAmedicalstudent

    hendra_INAmedicalstudent Well-Known Member

    Joined:
    Dec 30, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    210
    Country:
    Indonesia
    halo semua...
    saya hendra dari FK universitas kristen duta wacana jogja..
    salam sejawat!
     

  14. icemanmetal666

    icemanmetal666 Well-Known Member

    Joined:
    Jan 8, 2012
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Country:
    Indonesia
    Salam Sejawat!!
    Saya Irfan M Hardi ..
    Kuliah Di Fakultas Kedokteran Universitas Andalas..
    Angkatan 2006..
    Mudah2an tahun ini bisa wisuda dokter..
    Amiiin..

    salam kenal semuanya!!
     

  15. fieqa hyurai

    fieqa hyurai Well-Known Member

    Joined:
    Jan 17, 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    205
    Gender:
    Female
    Occupation:
    medical student
    Location:
    central java
    Country:
    Indonesia
    hai semua,,
    nama saya fika,
    saya kuliah di FK UNIMUS semarang,,
    salam kenal ya ;)
     

  16. end_ptw

    end_ptw Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2012
    Messages:
    13
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    220
    Country:
    Indonesia
    endri dari FK unand, Padang..
    salam kenal
     

    Arawildha likes this.
  17. Sandi.mulya

    Sandi.mulya Well-Known Member

    Joined:
    Apr 12, 2012
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    220
    Occupation:
    Occupational Therapist
    Country:
    Indonesia
    Selamat pagi, saya bukan mahasiswa kedokteran tapi saya Okupasi Terapi,,, salam kenal semua....
     

  18. Bram Ayu

    Bram Ayu Well-Known Member

    Joined:
    Apr 30, 2012
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    210
    Country:
    Indonesia
    slam knal ....
     

  19. Etsu

    Etsu Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2012
    Messages:
    8
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    220
    Occupation:
    Medical Student
    Country:
    Indonesia
    Etsu dari PSPD (Program Studi Pendidikan Dokter - FK juga, sih, beda nama aja) UIN SH Jakarta. Salam kenal.
     

    Annisa Weningtyas likes this.
  20. Resa

    Resa Young Member

    Joined:
    Jul 29, 2012
    Messages:
    4
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    10
    Country:
    Indonesia
    Hi...it's nice to meet you both. I think that this is a great online community.
    I just introduce myself, I am a medical doctor who work in oil company for several years. I'm not clinician but I don't regret not to be "ordinary" medical doctor. Have a nice day docs and med. students....think what you actually want to be several years from now and figure how to reach it.
    :D
     

    Annisa Weningtyas likes this.

Share This Page